W co lepiej zainwestować? Pozycjonowanie czy Google Ads?

Zarówno pozycjonowanie, jak i Google Ads odgrywają istotną rolę w przypadku planowania strategii marketingowej. Chociaż oba zabiegi utożsamia się ze sobą, to sposób ich działania oraz pełnione funkcje całkowicie się od siebie różnią. Nic więc dziwnego, że w niektórych sytuacjach Google Ads okażą się zbawienne, a pozycjonowanie bezużyteczne. Analogicznie – nie wszędzie będzie potrzebne Google Ads, gdyż w zupełności wystarczy pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron to – najprościej rzecz ujmując – zwiększenie widoczności stron poprzez podniesienie jej w wynikach wyszukiwania. Na sam proces pozycjonowania składa się szereg zabiegów i działań, które odpowiednio skonfigurowane i zespolone pomogą naturalnie wypozycjonować (czyli wypromować) stronę. Do tych działań zaliczymy m.in. optymalizację tekstu pod kątem SEO, edycja kodu źródłowego czy tworzenie meta-opisów. 

Inwestycja w pozycjonowanie niesie ze sobą szereg korzyści, a najważniejszą z nich jest trwałość efektów. Rezultat pozycjonowania stron nie jest co prawda natychmiastowy, ale wynik w postaci wysokiej pozycji widoczny jest przez kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Równie ważną zaletą jest fakt, iż promowana jest cała strona, a nie tylko konkretny produkt czy usługa. Dzięki temu – prowadząc sklep obuwniczy – na popularności zyska każda para butów a nie tylko jedna z nich. 

Pozycjonowanie stron jest rozwiązaniem idealnym dla każdego przedsiębiorcy, który oferuje zróżnicowany asortyment lub rozmaite usługi. Promocja pojedynczych produktów byłaby w tym przypadku nieskuteczna lub zwyczajnie nieopłacalna, dlatego o wiele lepsze wypozycjonowanie całej strony. Warto również pomyśleć nad pozycjonowaniem w sytuacji, gdy funkcjonujemy w niszy bezpośredniego kontaktu z klientem. Dzięki temu można utworzyć blog firmowy, który wpłynie na pozycjonowanie strony praktycznie zerowym nakładem finansowym.

Google Ads

Inną formą promocji w sieci jest wykorzystywanie Google Ads. Dzięki temu narzędziu możliwe jest utworzenie linków sponsorowanych lub tworzenie promowanych produktów na samym szczycie wyników przeglądania. Google Ads oferuje szerokie możliwości konfiguracyjne, przez co można stworzyć rozbudowaną kampanię reklamową w pełni dopasowaną do potrzeb firmy, nawet jeśli nie dysponuje ona znacznym budżetem.

Korzystanie z rozwiązań Google Ads to zalety, które nie sposób zignorować. Najważniejsze kwestie tyczą się finansów: korzystanie z tego narzędzia jest znacznie tańsze, a płaci się wyłącznie za konkretny wynik, np. kliknięcie w reklamę czy zamówienie produktu z promowanego linku. Bezpośrednią korzyścią jest także natychmiastowe działanie Google Ads – wykupiona i zaprojektowana reklama wyświetlana jest od razu w przeglądarce.

Google Ads powinno być naturalnym wyborem każdego przedsiębiorcy, który ma ograniczony budżet reklamowy lub któremu zależy na promocji danego produktu. Jeśli oczekujemy rezultatów “tu i teraz” lub nie mamy czasu, by czekać na efekty pozycjonowania, to znacznie lepszym rozwiązaniem jest korzystanie z Google Ads. Dzięki temu mamy pewność, że płacimy za konkretne działanie, którego można doświadczyć już od pierwszego dnia prowadzenia kampanii.

Dla kogo pozycjonowanie, a dla kogo Google Ads?

Nie można jednoznacznie stwierdzić, że jedna z metod promocji jest lepsza od drugiej, gdyż odpowiadają one na zróżnicowane zapotrzebowanie. To tak, jak z zakupem samochodu: małżeństwu z dwójką dzieci raczej nie przypadnie do gustu sportowy, dwuosobowy kabriolet, mimo iż ten sam samochód znajdzie swojego nabywcę w osobie singla przed trzydziestką.

Pozycjonowanie to dobra propozycja dla przedsiębiorstw, które oferują szeroki wybór produktów lub usług, przez co drugie z narzędzi nie byłoby dostatecznie dobrą metodą promocji. Świetnie sprawdzi się w sytuacji, gdy jesteśmy w stanie cierpliwie poczekać na wynik, którego efekty będą odczuwalne przez długi czas. Google Ads z kolei będzie dopasowanym rozwiązaniem do oczekiwań przedsiębiorców, którzy chcą natychmiast wypromować swój produkt i wolą działania doraźne niż inwestycje długoterminowe. To także lepszy wybór dla osób, które oglądają każdą złotówkę dwa razy i chcą płacić tylko za uzyskany wynik.  

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *