Co to jest content marketing? (marketing treści)

„Wyróżniaj się lub zgiń” napisali w swojej kultowej już książce Jack Troult i Steve Rivkin. Ale jak wyróżnić się wśród wielu firm, których branża jest zbliżona lub identyczna z naszą? Jak dotrzeć do klientów, jednocześnie przyciągając ich uwagę? Temu właśnie służy content marketing.

Na czym polega marketing treści?

Amerykański Instytut Content Marketingu (CMI), który wspiera rozwój content marketingu, jako narzędzia marketingowego dla firm i instytucji, definiuje go jako „strategię, opartą o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje”.

Ta dość wyczerpująca definicja określa jednocześnie najważniejsze cele działania, które w języku polskim określamy jako marketing treści. A celem jest przede wszystkim pozyskanie stałego grona klientów, poprzez długotrwałe i intensywne relacje z dobrze zdiagnozowaną grupą odbiorców.

Podstawą jest tu dopasowanie tworzonych treści (nie tylko tekstów) do naszych klientów. Treści te powinny stanowić istotną wartość dla grupy odbiorców, dlatego muszą mieć wysoką jakość merytoryczną, na przykład o charakterze poradniczym, a także być dostosowane do potrzeb klientów nie tylko w zakresie treści, ale i formy przekazu.

Content marketing może więc przybrać formę artykułów, prezentacji, grafik, wykresów, filmików czy webinariów. Jeśli dotyczy przestrzeni poza internetem, może być realizowany w postaci gazetek, ulotek, folderów czy artykułów w prasie branżowej.

Co zyskamy, stosując content marketing?

W ramach marketingu treści, wyróżniamy podstawowe działania:

  • stworzenie i opublikowanie merytorycznej, wartościowej i interesującej treści,
  • dobranie odpowiedniej formy jego dystrybucji,
  • dobranie środków, które przyciągną uwagę naszej grupy docelowej,
  • zbudowanie zaangażowania klientów oraz – w dłuższej perspektywie – także lojalności.

Content marketing stanowi istotny czynnik także pod kątem dystrybucji naszej informacji. Ciekawa i dobra jakościowo treść wpływa na widoczność naszej strony w wyszukiwarce, pozycjonowanie strony oraz SEO. Dzieje się tak również za sprawą zamieszczania linków, które są integralną i nienachalną częścią tekstu. Dlatego naszym klientom doradzamy prowadzenie własnego bloga firmowego.

Warto pamiętać, że przy tworzeniu content marketingu musimy dobrać taką formę przekazu, która będzie odpowiednia do prowadzonego rodzaju działalności, ale i odbiorców. Pomimo bowiem, że marketing treści tworzony jest m.in. pod kątem pozycjonowania czy SEO, to zawsze skierowany jest do ludzi i to u nich musi wywołać emocje, zaangażowanie, zaufanie oraz lojalność.

Jeśli chcesz zapoznać się z ofertą prowadzenia bloga firmowego przejdź na stronę: https://michaelshark.pl/marketing/blog-firmowy-z-administracja/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *